Wednesday, January 23, 2008

cerita warisan turun temurun

ok la kali nie nak share satu story yg buat aku tbe2 rasa nak citer kat sini...hehehe..rasanya apa yg aku nak citer nie suma penah dengar dari parents masing2..cuma cerita nie dari aku plak..cerita warisan turun temurun merupkan kajian ilmiah yg aku dah lakukan..dan aku rasa benda nie gak akan aku guna kan sebagai modal bila keadaan yg sebenar datang...
hehe ok la start ek...camnie korang suma sure penah and selalu di suapkan ngan cerita dari org tua korang camnie.." kau nie asik mintak ayah duit jer...apa tak cukup ker blanja sekolah kau tu...kau tau tak...zaman ayah dulu sekolah 10 sen tu dah kira bagus tau...seposen tu leh beli macam2 tau..leh sarapan leh menyimpan lagi tau..yang kau nie singgit pun tak cukup ker"hehehehe sure penah dengar kan...biasalah org tua kita nak comparekan zaman dia ngan zaman kita...
so aku rasa modal tu akan jadi satu tradisi warisan turun temurun yg mana...satu hari nanti aku juga akan berkeluarga kan...and korang suma akan jadi mak atau ayah gak...so rasanya senario nie akan berbalik balik pada kita...klu zaman aku duit singgit dah leh cukup makan kat sekolah siap tambang bas...so generasi akan datang maybe seploh hengget plak kan...so menda tu akan berbalik balik pada anak2 kita ...modal ttp sama cuma sebutan nilai ringgit yg kita akan tukar
klu dulu pak atau mak kita dok kata seposen kita plak gantikan seposen tu ngan singgit kita tu ngan duit depan tu nanti....btoi dak..
and aku rasa depa gak akan dok guna balik skrip kita nie yg kita warisi dari pak mak kita...so lama2 menda nia akan jadi citer rakyat...hahahhaha

lalalalala tulah roda2 kehidupan manusia...hehehehe

2 comments:

Wahida Yaakub said...

nanti kau kata kat anak kau "bapak dulu bawak cash je gi skola. kau ni skarang kemain nak bawak kredit kad"

pastu nanti kau kata "bapak dulu pakai lens 300mm je. kau ni ngada2 nak pakai 1500mm"

DaRk AnGeL said...

hahaha lawak lens tu tak tahan tuh...

budak2 akn dtg bawak kad debit je cukup. pastu kita limitkan sebulan berapa. pandai2 lah diorg bhgi2 kan. kalau ujung bulan cukup lah duit habis. lantak diorg, sape suruh bazir~
*mode tegas dgn anak*

then setiap kantin sekolah terpksa sediakan mesin swipe kad kredit/debit...
haha~